2009. december 7., hétfő

ZAKUSZKA

Idén végre erre is jutott idő. Most próbáltam először, eddig sikere volt...
Hozzávalók:
1,5kg padlizsán
1kg pritamin vagy kápia paprika aprítva
1/2 l paradicsom pürésítve
5 fej vöröshagyma
3 fej fokhagyma
Oliva olaj
Himalája só

Elkészítés:
A Padlizsánt sütőben megsütöttem héjastul, majd megpucoltam, felaprítottam. A vöröshagymát külön dinszteltem. Majd egy nagyobb fazékban olajon elkezdtem párolni a paprikát, hozzáadtam az aprított fokhagymát, a padlizsánt, vöröshagymát, majd a paradicsomlevet és a sót. kb. 1 1/2-2 órán át főztem lassú tűzön. Ezután a kiforrázott, befőttesüvegekbe töltöttem a zakuszkát. Fóliával és a kupakokkal lezártam, majd 5 percre fejre állítottam. Ezután még a biztonság kedvéért száraz dunsztba is beletettem az üvegeket.Ebből a mennyiségből kb 8 kisebb (200-300 grammos) üveget lehet megtölteni.
Mi főleg reggelire szoktuk enni  kenyérre és társaira kenve. Nagyon finom!

Nincsenek megjegyzések: