2010. április 8., csütörtök

CSALÁN FŐZELÉK

Egyetlen oka, hogy nem nyerssel kezdem, hogy a csalán nyersen azt hiszem nem esne jól. Évek óta vágytam, hogy kipróbáljam. Teának gyűjtöttünk már, és persze sokkal finomabb, mint a bolti. Amennyire utáltam gyerekként -anyukám fogyasztotta mindig-, hát annyira megszerettem később. 
A főzelék sem okozott csalódást. Annyira isteni, édeskés, zöld íze lett, hogy a következő adag fóliában vár a hűtőben.

Semmi különlegeset nem csináltunk,csakúgy mint egy klasszikus spenótot, megfonnyasztottuk fokhagymával egy kis olajon, egy kis telj.kiőrl. tönköly liszt, rizses szójatej (Spar), víz, leheletnyi só, kis rotyogás és kész. Tulajdonképpen próbából csak egy kis szósznyi mennyiséget készítettünk, de nagyon finom lett. Ennek a szüretnek a másik feléből csalános cukkíni főzelék készült ("kipucoltam" a mélyhűtőt, mert őszre már annyi cukkínit ettünk, hogy elég volt. Lekvár is van még dögivel, vagyis inkább chutney, csakhát nem fogy). Ezt is fokhagymával, só helyett pedig szójaszósszal készítettem.



Nehezen indul a böjt utáni hét, mert igen csak leegyszerűsödtek az étkezések. Eldöntöttük, (bár már többször megfogalmazódott, dehát a közös családi eseménynek hangulata van), hogy elhagyjuk az esti evést. Inkább megpróbálunk vagy innkább próbálok késő délután ebédelni, utána már nincs szükségem semmire. Párom is egyetért, csak nála az ebéd kissé rendezetlen, mert csipeget erre arra, rohangál, és az evésre nem mindig szán vagy tud szánni megfelelő mennyiségű időt. Tehát így nála is indokolt az esti étkezés kihagyása. Igazából most annál a szakasznál tartok, hogy a böjt előtti életbe (munka stb, de főleg a munka, munkahely) bele tudjam illeszteni az új igényeimet. Igyekszem megtartani a tudatosságomat.

Azért sali is került az asztalra a csalán mellé


Mindezt csak zárójelben, mert most már nem a böjt a téma, de annyi újat, jót hozott, amivel nem is terveztem, így még nagyobb ajándékot jelentenek ezek a tapasztalatok.

1 megjegyzés:

Szamóca írta...

De furcsa, hogy megfőzted a csalánt! Én is sokat szoktam enni, amikor csak tehetem, de még sosem jutott eszembe megfőzni. Zöldturmixba szoktam tenni. Nincs különös, zavaró íze, csak olyan enyhén vasas.

Nekem is nagyon sok új dolgot hozott még a böjt, de elsősorban nem az étkezés terén. Majd egy bejegyzésemben röviden leírom.