2011. augusztus 3., szerda

BERLIN

Megkezdtük idei kalandtúránkat. Az útvonal Németországon át Svédország, Dánia, Hollandia, Anglia, Skócia. A vissza útról még nem döntöttünk. Egy VW transporterrel vágtunk neki a nyaralásnak, amibe Adrián ágyat csináltatott, felpakoltunk forrásvízzel, nyers krékerekkel, aszalt lapokkal, házi gyümölcsös müzliszelettel. Az az elképzelésünk, hogy amerre járunk, lehetőleg végig próbálgatjuk a nyers éttermeket, lehetőségeket, amellett persze, hogy mindenhol szétnézünk egy picit, magunkba szívjuk az északi tájak levegőjét, kultúráját, bepillantunk az emberek mindennapjaiba. Berta kutya is velünk tart, neki is külön kis hely jut az autóban.

Aszalt kakaós keksz, szezámos és paprikás kréker, fűszeres, csíráztatott szotyi és tökmag...
Mondjuk tortillák tamaris-algás-szezámos és paradicsomos-bazsalikomos

Múlt csütörtökön indultunk. Mivel előző éjszaka nem aludtunk, ezért kicsit lassan érkeztünk célba: az első éjszakát Spreewaldban, egy lübbeni kempingben töltöttük. Ez egy csodálatos természeti adottságokkal rendelkező, kis csatornákkal felszabdat vidék, ami egyéb mezőgazdasági termékein kívül uborkájáról a leghíresebb. Előszeretettel választják a kempingező németek. Már itt szembesültünk azzal, hogy Bertának jó sora lesz az úton, mert itt bizony nagyobb becsben van a kutya mint otthon, bárhová beengednek vele, külön, a kutya ellátását szolgáló felszereltséggel rendelkeznek a kempingek. És mindenki örömmel fogadja őket.

Berlinbe tovább is indultunk másnap délelőtt. Egy kis reggeli futás erejéig élvezhettük Bertával a táj szépségeit, aztán eleredt az eső.
Ebédre értünk Berlin első és ezidáig egyetlen 100%-ig nyers éttermébe. Egy gyógyközpontban nyitott meg nem régiben a Gesund Und Sündig elnevezésű étterem.

Olyan jó volt étteremben nyers ételt enni, és most szokásunktól eltérően egy helyett mindjárt két fogást is rendeltünk.

Pizzát,
(a tésztája hajdinából napraforgómagból és fűszerekből állt, rajta aszalt paradicsomos krém, zöldségek és "kesu-sajt”)

Zöldséges tekercset curry szósszal és isteni salátával

(amin volt fűszeres földimogyoró, pácolt gomba és egy isteni szósz)

Répatorta,

amit az egyik szakács fiú szerint Béke tortának kéne hívniuk, mert olyan hatást gyakorol az emberekre ( tényleg finom volt),

és gyümölcsös máktorta.

Ez kevésbé volt édes, ami nekem kifejezetten tetszett.

Az ízek nagyon harmonikusak voltak, nem volt az ételekben túl sok olajos mag, inkább a zöldségek domináltak, ezért az igen csak nagy adag sem volt megterhelő. De bevallom egy fogás is elegendő lett volna, dehát a kíváncsiság most erősebb volt.
Egy-egy főétel 7-9 euró volt, amelyekből féladag is kérhető volt (ezt először nem akartam észrevenni:) ), a desszertek 4 euró körüliek voltak. Eszméletlen kedves kiszolgálás volt. Főleg idősebbek járnak ide, mivel ez egy egészségügyi központ sportolási, állapotfelmérési, fizioterápiás stb lehetőséggel.
Más világba csöppentünk.
Szerencsénk volt, hogy az étteremig eljutottunk, mert a kocsi ott meg is adta magát. Így a zuhogó esőben víkendeztünk Berlinben de minden rosszban van valami jó: egy vega, vegán fesztiválon is voltunk a belváros közepén:) Nyers dolgok is voltak

Természetesen zöld turmix

AZ alap dolgok: kréker, krém, golyaók, torták

Az autónkat hétfőn tudták megjavítani, így addig kicsit kalandosan töltöttük napjainkat. Ha nem esett, szitált volna hétfő délutánig (amíg ott tartózkodtunk) sokkal kelemessebb lehetett volna. A zuhanyt egy sportklubban oldottuk meg, ahol a recepciós fiú ingyen beengedett minket zuhanyozni. Ez aranyat ért a két nap alatt. Szerencsére a szervíz egy nagyon kelemes, csendes kis utcában volt, senki nem zavart minket. Balról az utca, jobbról egy fantasztikus hobby- kertsor határol. A berliniek imádják ezeket a kis kertjeiket. Akármerre megy az ember, ha van egy kis üres tér, azt mindjárt beültetik.
Megnéztünk néhány nevezetességet is, de nem vittük túlzásba. A hétfő újabb étterem látogatást vont maga után, majd d-u. elindultunk Északra, Malmö felé...

ezisén írta...

Hát jó utat és várom a beszámolót továbbra is ::))