2010. február 17., szerda

ASZALT PADLIZSÁNKRÉM

Ez egy kísérlet volt. Nagyon foglalkoztatott a gondolat, hogy mit is lehetne csinálni a padlizsánnal, és mikor megszületett az ötlet épp felmerült a kérdés Urbán Valinál, hogy padlizsán valyon szokott-e szerepelni a nyers étlapokon? A válasz az volt, hogy nem jellemző. Valóban, a neten is hiába keresgéltem, elenyésző infót találtam. Ez persze nem tántorított vissza, belevágtam:

Hozzávalók:
1 db padlizsán
Fokhagyma
Tamari szójaszósz
1 csésze áztatott napraforgómag
(egy kevés víz, ha szükséges a turmixoláshoz)

A padlizsánt héjastul vékony szeletekre vágtam, majd 1-2 órára bepácoltam a szójaszószba és az aprított fokhagymába.Ezután az aszalóban félig kiszárítottam. Majd a szotyival pépesítettem.

Küllemre is hasonlít a megszokottra:


Krékerre is kenhető, mártogathatsz bele friss zöldségeket. Én így tálaltam:

3 megjegyzés:

Szamóca írta...

Hú, de jól néz ki így is.
És ízre milyen lett? Nem volt kesernyés?

Norka írta...

Neeem! Ha jó minőségű a padlizsán... De ha nem bízol benne, még nyersen megnyalhatod a húsát, és rögtön kiderül, keserű-e.

Averie @ Averie Cooks írta...

I can't read a thing but the pictures sure are lovely and they're making me hungry!! I hope you have a wonderful weekend my friend. Thanks as always for your lovely comments you leave on my bloggie :)
xoxo