2010. február 17., szerda

FOKHAGYMÁS-KÖMÉNYES KENYÉRKÉK

A szokásos alapreceptemet szeretm mindig új alapanyagokkal kipróbálni.


Ehez most 
25 dkg hajdina és
25 dkg barnarizs lisztet használtam.
Ezen kívül:
1 tk sütőpor (foszfátmentes)
1 tk szódabikarbóna
1 ek köménymag olajon kipattogtatva (legközelebb többet használok)
4 gerezd fokhagyma olajon megpirítva (ebből is rakhattam volna többet)
kevés olaj
Víz
Himalája só
1 ek szójaszósz

Mindezt csak össze kell keverni, majd kis zsömlécskéket formálhatunk belőlük, vagy akár muffin sütőben is megsüthetőek kb 15-20 perc alatt.

3 megjegyzés:

Szamóca írta...

Ez nagyon jól hangzik.
Nagyon szeretem a fokhagymát és a köményt is.
És milyen lesz megsütve az állaga? Nem lesz kőkemény?

Norka írta...

Ellenkezőleg! Inkább arra kell vigyázni, hogy összeálljon a tészta, mert a barnarizs liszt omlósabb a megszokottnál. Hajdina lisztet most használtam először, de bevált. A sütőpor és a szódabikarbóna teljesen megfelel a tészta lazítására, csak nem szabad túl sokat használni belőlük. Ma is készült valami, hamarosan felkerül ide!

Szamóca írta...

A hajdinalisztet én is régóta használom kenyérsütéshez. Nekem is bevált, nagyon finom lesz tőle a kenyér csak én tönkölyliszttel szoktam keverni, de ki fogom próbálni ezt a gluténmentes változatot is.