2011. június 28., kedd

KAPROS UBORKALEVES CÉKLAMETÉLTTEL

Látom, a borsófagyi kicsit sokkoló volt, pedig tényleg isteni finom.
Ez talán könnyebben "emészthető" étel lesz, bár a színek nem változtak.

5-6 db uborka (kovászolni való)
1/2 cukkíni
1 ek barna tahini
2 ek hántolatlan szezámmag (csíra, ha lehet)
Himalaya só
1/4 citrom
1-2 gerezd fokhagyma ( az élő ételek fogyasztása mellett a fokhagyma elveszti jelentőségét, sőt, bizonyos értelemben irritáló lehet a gyomor számára, ezért érdemes vigyázni vele)
2 ek nemes élesztő vagy sörélesztő pehely
kapor ízlés szerint
1 közepes fej zsenge cékla

A kapor és a cékla kivételével mindent krémesre turmixolunk. Ehhez keverjük az aprított kaprot.
A céklát metéltre vágjuk vagy gyaluljuk,  majd a levesbe szórjuk. Érdemes a céklát csak tálalás előtt a levesbe szórni, mert idővel kioldódik a színe, ami nem baj, de hagyjuk meg ennek a változásnak az élvezetét a fogyasztó számára.


3 megjegyzés:

Ungvári Szilvia írta...

Hm... Biztos nagyon finom, én is rendszeresen készítek nyers tökfőzeléket, levest, és ami a legkedvesebb az egészben, hogy az Anyósom készített nekem először ilyet :-)

Unknown írta...

Nem pont így de nálam is készült hasonló és nagyon finom volt!!! A fagyis-bejegyzést csak most sikerült elolvasni, pedig már sokszor próbáltam, nem tudom miért ? Szerintem ha van frissen azonnal szedett házi zöldborsó (gondolom volt) akkor ez nagyon finom lehetett. Tegnap eljutottam a Bio ABC be kerestem a "sületlenségeket" mert gyanús volt hogy amit árulnak az nem az. Megérdemeltem volna egy islert, de nem volt ((:::

Norka írta...

Szilvi, jók az ilyen anyósok. Az én párom édesanyja nagy meglepetésemre karácsonykor készített nekem zöld levest, és most már sokkal jobban megérti, mit is csinálok én tulajdonképpen

SzEra, igen a a borsó saját volt és nagyon finom, édes. A Sületlenségek most egy kicsit szünetel a nyáron, mert egyedül nehezen győzőm a kert és a többi dolog mellett. De ha lesz fejlemény, jelzem. Ha valamire szükséged van, és Pesten jársz, meg tudjuk beszélni, hogy vigyek valamit. Illetve ha Egerben jársz, akkor pedig még egyszerűbb:) Írj emailt, ha kellene valami.