2010. március 12., péntek

AMARÁNT PITÁK ZELLERSALÁTÁVAL


Ki gondolta volna, hogy pitát készíteni ilyen egyszerű! Na jó, ezek csak olyan hozzávetőleges piták, amelyek egyébként tortillának indultak. De végül nagyon finom lepények lettek.


Hozzávalók kb 12 db-hoz:

30 dkg amarant liszt
30 dkg tk. tönkölybúzaliszt
1/2-1 dl olíva olaj
Himalája só
Fekete szezámmag
2 tk sütőpor
víz

Miután a száraz összetevőket elkevertük, hozzáadjuk a többi alapanyagot. Viszonylag kemény, de azért gyúrható tésztát kell kapnunk- Kicsit pihentetjük, majd gombócokat formálunk. Újabb kb15-20 perc pihenő után kinyújtjuk a gombócokat lepényekké. Én ezt kézzel csináltam, mert nincs sodrófám, de ha valakinek van otthon, akkor használja bátran! lehetőleg minél vékonyabbra nyújtsuk a lepényeket, kb 1/2-1cm vastagságúra, lisztezett deszkán. 

Ezután felforrósított serpenyőben megsütjük mindkét oldalát. Nem kell olaj a sütéshez. Hamar elkészülnek, vigyázzunk, nehogy oda égjen!


A saláta hozzávalói (ez inkább 4 főre, ez volt a másnapi ebéd is):

1 db zeller
1 db cékla
1 db édeskömény
1 db sárgarépa
zellerzöld
citrom
olíva olaj
Citromfű ízesítésű vegán majonéz (már régen szemezgettem ezekkel, csak mint alternatíva végszükség esetére, és most, hogy megláttam a Múzeum krt-i Bio ABC-ben ezt a terméket, meghoztam a döntést). Ez a termék ázsiai citromfűvel van ízesítve, aki szereti, annak érdemes kipróbálnia!

A céklát nagylyukú reszelőn lereszeltem, és kinyomtam a levét. Ezt össze kevertem a majonézzel, citromlével és egy nagyon kevés olíva olajjal.
(kicsit bizarr!)
A többi zöldséget csíkokra vágtam, és összekevertem az aprított zellerzölddel és az öntettel. Bele töltöttem a pitába, és kész. 


Talán lehet még hozzá készíteni valami kis öntetet, ha szaftosabban szeretjük.
Mivel a saláta édeskés, jól kiegészíti a rusztikus ízű lepényke.

1 megjegyzés:

Annipanni írta...

Jéé, nálam is a lepénykék a favoritok mostanában! :) Amaránttal is kifogom próbálni! Köszi az ötletet :)