2010. március 26., péntek

LÉBÖJT 1. NAP

Az első nap az inaktivitást illetően nem egészen úgy alakult, ahogy gondoltam, de nem történt semmi megterhelő.
Reggel miután elrendeztem Berta kutya (lesz majd kép!) reggelijét és a párom zöld turmixát egy spontán béltisztítással kezdtem. Azért megittam egy 4 dl meleg vizet 1 ek. keserűsóval, de ez már nem sokat segített. Ezután nekifogtam a dzsúz préselésnek. Kicsit előre kellett dolgoznom, mert az éjszakát Pesten töltjük a szüleimnél, úgyhogy kb 1 l levet készítettem, amit azért majd megosztok  a párommal. Ez almából, répából és angol zellerből készült. Ilyenkor, böjt alatt kb fele-fele arányban szoktam vízzel higítani a leveket. Általában délelőtt és délután iszom 1-1 pohárral, de ilyenkor még ezt is nehéznek érzem. jobban esik a tea és a víz.
Miután mindent eltakarítottam, vettem egy hideg-meleg váltott vizes zuhanyt, rövid légzőgyakorlat, egy vesevédő tea és ezután elmentem olasz órára. Kicsit lassabban forgott a fejem és a nyelvem, de azért jó volt. Ja, bringával mentem, de a mozgás is jól esett. Ezután még be kellett mennem az irodába, fél kettőig tettem-vettem, közben megittam egy yogi teát, majd összepakoltunk és elindultunk Budapestre.
Kis pihenés, egy pohár vesevédő tea és egy pohár gyümilé után meglátogattuk a nővéreméket, ahol a három gyerekkel imitáltam a játékot, mert a birkózás azért most annyira nem esett volna jól. A napi betervezett 1-1 teáskanál mézből csak egy lett most estére. Folytatom a vízivást. Eddig kb 5liter folyadékot fogyasztottam, de még nincs vége a napnak.
Ez az időpont tulajdonképpen nekem nagyon jól jött ki, mert nekem a havi tisztulásom is pont erre az időszakra esik, sőt, a hold is hamarosan fogyni kezd -bár ezt csak gondolom, hogy jó egybeesés, szerintem az elengedéshez kapcsolódik.
Az éhség érzet azért jónéhányszor megjelent ma még, de viszonylag könnyen túl teszem magam rajta. Érdekes, hogy ilyenkor nem is érdekelnek az ételek. Mintha kikapcsolnám az agyamnak azt a részét, amely a külső ingerek alapján bekapcsolja az "enniakarás" gépezetét. A kavét sem kívántam, egyáltalán! Az ám a nagy szó. De hogy ne legyen minden annyira szép és jó: most már több mint 48 órája kínoz a fejfájás! Érdekes, mert régen én egyáltalán nem voltam fejfájós, az elmúlt néhány évben viszont egyre erősödik ez a dolog. Nem sikerült még megfejtenem az okát. Gondolkoztam már azon is, hogy esetleg valami hiányozna az étkzésemből, vagy nem tudom. A vérnyomásom alacsony, és azt mondják, akinek alacsony, a csapadékra érzékeny. Ma reggelre esett is egy kicsit, de nekem azóta is nagyon fáj!
Ezzel a mentséggel szeretném kimenteni magam a tegnapi bejegyzés miatt, mert alig bírtam gondolkodni. Most talán egy fokkal jobb.
A szájüregen keresztül is mintha megindult volna a tisztulás -jónéhányszor mostam fogat a nap során.
Pillanatokra bevillan a kísértés, az ego és felteszi a kérdést, hogy minek is csinálom ezt? De igazából már most jól esik. A tegnapi jóga órára már visszatért a tanárom hosszú indiai utazásából. és ő mondta, hogy egy ilyen útról az ember mindig egy kicsit más hozzáállással érkezik vissza. Így van ez a böjttel is: kicsit másképp, letisztultabban kezdjük látni a dolgokat. Óhatatlanul megtörténik a befelé fordulás...  

1 megjegyzés:

Szamóca írta...

Te jó ég, hogy tudsz meginni 5 liter vizet. Nekem a teákkal együtt alig megy le 3 liter folyadék!
Ezt már én is hallottam, hogy nőknek a havi tisztulás segíti a tisztulási folyamatot és hogy ilyenkor hatékonyabb a böjt. A hold fogyásával is szoktak összekötni fogyókúrát is pont ezért, mert hatékonyabb, úgyhogy jól érezted: a hold tényleg segít ilyenkor az elengedésben és a tisztulásban.

De érdekes: nekem sem fájt a fejem sosem, ma mégis olyan furcsának éreztem a fejem és nem akart múlni, de vigasztal, hogy nálad is ez a helyzet. :-)