2010. április 18., vasárnap

ÉDESBURGONYA VANÍLIÁS SÓVAL, TÖKÖS SPAGHETTI

Erről nem lehet sokat írni, egyszerűen szuper!



Két főre 1 db édesburgonyát megpucolunk, vékony karikákra vágunk, elrendezzük egy tepsiben. Néhány csepp olíva olajjal meglocsolva (bár legközelebb ezt utólag fogom rátenni). 180 °C-on grillezzük míg kis színt kap. Tálaláskor vaníliás sót szórunk rá. Ebből nagyon kevés kell, tulajdonképpen nem sózunk, hanem valóban ízesítünk! Ezt a keveréket egyébként a Culinarisban vettük.



Tökös spaghetti:

1 db tök
4 db apró uborka
1/2 angol zeller
2 gerezd fokhagyma
2 szál újhagyma
1 csokor kapor
Kevés Himalája só

A tököt megpucoljuk, és csíkokra vágjuk egy "csíkozó! pucolóval. A többi hozzávalót összeturmixoljuk, illetve a kaprot külön felapríthatjuk, és bele keverhetjük utólag, így látszani fog a szószban.

 Mielőtt összekeverjük a tökkel a mártást, nyomkodjuk ki a zöldséget, hogy ne eresszen túl sok vizet.


4 megjegyzés:

Szamóca írta...

Azta, de szeretem én is az édesburgonyát! Vaníliás sóról viszont még sosem hallottam. Egyébként biztosan lehet készíteni is, úgy ahogyan a vaníliás cukrot: egy kg sót üvegbe töltesz és beledugsz néhány rúd vaníliát. Néhány hónap múlva az egész vaníliás lesz.

Norka írta...

Ez a só össze van keverve a vaníliával, szerintem akár a "héját" is meg lehet őrölni, és jó minőségű sóval összekeverni. A cukros változatot ismerem, de nem tudom, a sóval hogyan működne. Ennél a változatnál mindkettő nagyon intenzíven érezhető

Adorján Éva írta...

húúú ez a tökös spagetti nagyon jól néz ki! meg az öntet is :)
ma a cukkinis csodád maradékát ebédeltem.. mmmm várom a receptet!!

a mailcímedet nem találtam itt, az enyémet viszont feltettem a blogomra!

puszi

Norka írta...

Holnap küldöm a receptet.
És tessék gyakrabban ide látogatni:)
Egészségedre!