2010. április 12., hétfő

ITT IS MEDVEHAGYMA!

Őrület, micsoda sikersztorit tudhat magáénak ez az erdők rejtekén lelt zöld csodalevél!
Már kezdtem aggódni, hogy itt nem lesz! Kerestük már néhány helyen, de erre felé alig ismerik. Aztán az egyik nagyon kedves vendégünk emlékezett egy régi lelőhelyre, hát... attól tartok mára teljesen szemét borítja az egykori tisztást, ahol ő valaha medvehagymára lelt. Borzalmas szégyen ez az emberre nézve.
Végül is maradt a zöldséges :(

Azonnal neki is álltam a feldolgozásnak:

Medvehagyma olíva olajban

Medvehagymát felaprítottam és extraszűz olíva olajat öntöttem rá. 

Medvehagyma pesto

Medvehagyma
Áztatott dió
Kevés Himalája só
Extraszűz olíva olaj

Az előző évekkel ellentétben most nem turmixoltam össze a hagymát, hanem felaprított, hogy ne legyen olyan pépes. A diót összeturmixoltam az olajja, és ezt kevertem össze a zöld levelekkel.

Sokat megettünk csakúgy étel kísérőjeként is, de van még néhány ötletem, azok is hamarosan felkerülnek. 

3 megjegyzés:

Annipanni írta...

Hűűűűűű, de jóóóóóóó ez!!

Annipanni írta...

Meddig lehet így tárolni ezt a pestot?

Norka írta...

Én nem tartósítottam az olajon kívül semmivel, így 1-3 hónapig eláll, felbontás után 1-2 hétig. Mindenképpen hűtőben tartom, biztos ami biztos. De szerintem egy száraz dunszttal lehetne tartósítani, és nem is vesztene sokat a tápanyagtartalmából.