2010. február 28., vasárnap

AZUKI BABCSÍRÁVAL TÖLTÖTT KÁPOSZTA ÉDES BURGONYÁVAL

Erre már készültem egy pár napja: a babot csíráztatni kellett, a káposztát marinálni. Az azuki babot Japánban ismertem meg közelebbről (régebbi keleti uatzások során még csak futólag találkoztunk). Előszerettel használják édességek töltelékeként. Ez azon fantasztikus dolgok egyike a japán konyhában, ami képes megosztani minket. De hisz' mennyivel jobb ez a finom, tápláló hüvelyes termény, mint valami tojásos, aromával és ki tudja mivel ízesített töltelék.
Mochi. Ez egy isteni édesség péppé zúzott főtt rizsből kapnak egy tészta állagú masszát, melyet különböző dolgokkal ízesítenek és töltenek. Jelen esetben fekete üröm a tésztában, és AZUKI-s töltelék!


Ez a halacska formájú sütemény szintén AZUKI-val van töltve


A képen mungóbab csíra látható!!! De az azukit elfelejtettem lencsevégre kapni. Az azuki szinte ugyanilyen azzal a különbséggel, hogy a héja bordó.

A kelkápszta leveleket a következő páccal kenegettem be tegnap:
szójaszósz
fokhagyma
e.sz.oliva olaj
néhány csepp kapor olaj
friss gyömbér
citrom leve és húsa

Az ezen alapanyagokból készült páclével jól átkenegettem a leveleket, majd egymásba nyomkodva egy dobozba zárva a hűtőbe raktam.

A csírákhoz a következőket adtam:
1 db jonatán alma
1 db fehérrépa
kevés e.sz. oliva olaj
citromlé
Himalája só
Cayenne bors
Madras fűszerkeverék
1/2 bögre áztatott dió
Mindezeket összeturmixoltam, majd aprított petrezselymet kevertem bele.

Ezt a masszát töltöttem a káposzta levelekbe:


Az édesburgonyát pedig megpucoltam, és a krumpli hámozóval vékony csíkokra vágtam. Kevés citromlevet és tökmagolajat csepegtettem rá. 

Azután eszembe jutott, hogy dobok mellé egy kevés fekete  szezámos hajdina csipszet (házi aszalás, talán azt is leírom majd)



Nincsenek megjegyzések: