2010. január 23., szombat

Grillezett zöldségek zabpelyhes "túrógombóccal"

Ahogy közeledett a péntek, már kezdtem aggódni, hogy semmi nem jut eszembe. Sem sütve-főzve, sem nyersen. De a jóga és a futás meghozta szellemi gyümölcsét, és tegnap délutánra sikerült kiötlenem valamit vacsorára. Úgy döntöttem, hogy meleg ételt készítek, szombatra viszont valami nyerset.


A tök és a brokkoli már a piacon ott motoszkált a fejemben, és a legegyszerűbb megoldást választottam. Nagyobb darabokra vágattam őket (ezzel a tökkel valahogy nem bírtam), és a következő ízesítők kíséretében grilleztük nem túl puhára:
Zsálya
Kakukkfű
Fokhagyma
1 fej fehér hagyma
Friss gyömbér hajszál vékonyra szeletelve.
A brokkolit később tettük a tepsire. A gyömbért pedig csak az utolsó pár percre dobtuk rá. Fantasztikus illattal árasztotta el a házat, mikor elkészült.

Sóra semmi szükség!


Nem is tudom, hogy jutott eszembe ez a gombóc. Kerestem hozzá valamiféle támpontot, de az én elképzelésembe egyik recept sem illett bele.
Hozzávalók:
1 csomag tofu
1 szójajoghurt
kb 1 csésze zabpehely
néhány csepp kaporolaj
2 ek hántolatlan szezámmag pirítva
3 ek szárított búzacsíra
2 gerezd fokhagyma
1 ek bio margarin
Himalája só
2 ek t.k. tönkölyliszt

A tofut botmixer segítségével összeturmixoljuk a joghurttal. Ebbe keverjük a többi hozzávalót. Egy picit hagyjuk állni a masszát, hogy a zabpehely megszívhassa magát nedvességgel. Ezután gombócokat formálunk, majd forrásban lévő vízben kifőzzük. A vízhez adhatunk egy kis olajat, hogy ne ragadjanak össze a gombócok.

Mind e mellé egy kis salátát is készítettünk római salátából, fehér hagymából olíva olajjal és egy citrom levével és húsával. Öntetet nem csináltam, pedig a gombóchoz talán elkelt volna, de a minap készült zeller-karfiol krém épp megfelelt.


Nincsenek megjegyzések: