2010. január 23., szombat

CSICSÓKA PUDING

Mára tehát maradt a nyers étel.
Nagyon megörültem a csicsókának a piacon, amikor megláttam. Azt hittem, már vége a szezonnak. Gyönyörű, ép, egészséges darabokat sikerült vásárolnom egy bácsitól.
A csicsóka talán kezd nálunk is nagyobb szerephez jutni a táplálkozás színterén. Mikor pár évvel ezelőtt külföldön találkoztam vele munkám során, egy nagyon elegáns étteremben, először azt sem tudtam, miről van szó. Mi is az a "jerusalem artichoke"? Mikor utána néztem, megdöbbenve láttam, hogy ez bizony a csicsóka. Amit nálunk előszeretettel használnak takarmányozásra. Ott pedig creme brulee-t készítettek belőle! Sosem felejtem el. És milyen isteni finom volt! Nem szeretném külön ecsetelni előnyös tulajdonságait, de ezt az oldalt érdemes elolvasni.
Először egy picit másképp képzeltem, mert nem számítottam arra, hogy a csicsóka azonnal megbarnul, ahogy elkezdem turmixolni. De így is remek lett, és nagyon sokféleképpen felhasználható. Én gyümölcslapokat aszaltam hozzá, ezzel rétegeztem.

Alapanyagok:
1 kg csicsóka
1 db avokádó
1 marék áztatott mandula
1/2 dl bodzaszörp
friss gyömbér
1 db lime leve és húsa

A gyümölcslapok receptjétGittától vette, a linkre kattintva megtalálod.

A krém összetevőit pedig csak turmixolni kell. Kenhető palacsintába, piskótára, kenyérre, de önmagában is isteni finom. Arról nem is beszélve, hogy a csicsókának milyen remek élettani hatásai vannak.


1 megjegyzés:

Averie @ Averie Cooks írta...

So pretty and neatly stacked up. You are a great cook and make all your food look beautiful, which is just as or nearly as important I think :)