2010. január 23., szombat

"RAW FOOD" PIZZA

Ezt muszáj volt kipróbálnom. Kicsit nehéz felzárkóznom, mert nem mindig van időm mindent időben feltölteni.
Ezt az ötletet is a youtube-on találtam, de azóta már felfedeztem az itthoni körökben is. Elsőre nem lett rossz, a párom pedig egyenesen odáig volt érte. Most hogy így próbálgatom ezeket a dolgokat, kezd körvonalazódni számomra, merre is tovább. Apropó, már alig várom Urbán Vali nyersétel készítő tanfolyamát és egyáltalán a találkozást!
A pizza tészta hozzávalói pedig:
3/4 bögre őrölt lenmag
2 bögre őrölt mandula
2 bögre őrölt napraforgómag
2 ek olíva olaj
2 gerezd aprított fokhagyma
1/2 bögre tisztított víz
Himalája só
zöldfűszerek (én friss rozmaringot és kakukkfüvet használtam)

Az összetevőket összekeverjük, majd a "tésztát" korongokká formálva kiszárítjuk az aszalóban. Ez kb 10 órán át tart. (nekem csak egy Hauser aszalóm van, tehát a receptek általában nem irányadóak számomra. Remélem nyárra lesz lehetőségem lecserélni)


A feltét tulajdonképpen tetszőleges. Nekem épp volt egy kis karfiolkrémem, ezt kentem a kész pizza lapokra:
Karfiol levelek, torzsa,
Füstölt tofu (hát igen, itt megbukott a pizza nyersétel mivolta, de ez természetesen csak egy opció)
Áztatott mandula
Fokhagyma
Vöröshagyma
Miso paszta
Tisztított víz
Ezeket csak össze kell turmixolni. Szendvicskrémnek, vagy öntetnek is fel lehet használni.

Erre rétegeztem a zöldségeket





 Tehát került még rá vékonyra szeletelt sárgarépa, cukkíni csíkok, paradicsom. A tetejére pedig hajdina csíra és zsályás sütőtök csipsz (amit szintén az aszalóban készítettem), póréhagyma és pár csepp tökmagolaj.

1 megjegyzés:

Averie @ Averie Cooks írta...

This looks GREAT! The crust AND all the veggies on top...delish!